این برنامه را نصب کن !

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی، یک شرکتی است که  سرمایه وارد شده در آن به صورت سهام تقسیم بندی می گردد.
 
  • در شرکت سهامی خاص،مسوولیتی که سایر شرکا دارند به مبلغ اسمی سهام محدود می گردد. 
  • هنگامی که شرکت سهامی ثبت و ایجاد می گردد،یک شرکت تجاری محسوب می شود
  • لازم به ذکر است که بدانید چنانچه شرکت سهامی خاص برای اهداف دیگر که حتی زمینه ی تجاری نداشته باشند راه اندازی شده باشد نیز در زمره شرکت های تجاری شمرده می شود.
  • این امر به این دلیل است که امکان این فراهم گردد که فعالیت های شرکت های سهامی گسترش بیشتری پیدا نماید و افرادی هم که آورده و سرمایه های ناچیزی دارند بتوانند با خرید سهم وارد چرخه اقتصاد و اشتغال زایی شوند.
 

شرکت سهامی خاص چیست

 
شرکت سهامی خاص به شرکتی اطلاق می گردد که سرمایه های مورد نیاز برای راه اندازی آن شرکت،تنها توسط آن هایی که می خواهند شرکت سهامی را تاسیس کنند فراهم شود. لازم به ذکر است که بدانید شرکت سهامی خاص نیازی به تشکیل مجمع عمومی ندارد. در شرکت سهامی خاص تعداد افرادی که با هم شریک می شوند از تعداد افراد شرکت سهامی عام کمتر می باشد.
 
هنگامی که بخواهیم شرکت سهامی خاص را ایجاد نماییم،سرمایه و آورده اولیه برای تاسیس شرکت از یک ملیون ریال نباید کمتر باشد و تعداد افرادی که سهام را خریداری می نمایند باید حتما3 نفر باشد و از این تعداد نباید کمتر باشد.  ورق های قرضه یا به اصطلاح همان اوراق قرضه در شرکت های سهامی خاص نمی تواند انتشار یابد و تعداد مدیرانی که می توانند در شرکت سهامی خاص فعالیت کنند نباید از سه نفر پایین تر باشند و حداقل باید سه نفر باشند.
 
 در شرکت های سهامی خاص،سهام نمی تواند در بورس مورد معامله و خرید و فروش قرار گیرد، و تنها هنگامی می توان این سهام را خرید و فروش نمود که تمامی مدیران شرکت سهامی خاص موافق این امر باشند.
هنگامی که می خواهیم اسم شرکت سهای خاص را انتخاب نماییم،در انتخاب اسم و نحوه نام گذاری آن باید دقت فراوانی به عمل آید.از جمله این که هنگام انتخاب اسم شرکت حتما باید قبل یا بعد از اسم انتخابی کلمه خاص را به کار ببریم،لازم به ذکر است که بدانید این کلمه باید همیشه در همه جا ذکر شود و هیچ گاه نمی تواند از قبل یا بعد اسم شرکت حذف گردد.
 

شرایط انتخاب اسم شرکت سهامی خاص

هنگامی که می خواهیم نام شرکت سهامی خاص را انتخاب نماییم به چند نکته حایز اهمیت باید توجه نماییم:
در هنگام انتخاب اسم شرکت سهامی خاص،نباید از اعداد استفاده شود و حروف انگلیسی نیز در آن نباید به کار رود.نکته حایز اهمیت دیگر این است که اسم انتخابی باید از معنای درستی برخوردار باشد و بتواند مفهوم درستی را انتقال یابد.
در انتخاب اسم شرکت سهامی خاص نباید هیچ نام و نام خانوادگی به کار گرفته شود.
هنگام ثبت اسم شرکت سهامی خاص نباد این نام قبلا توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد و چنانچه با ثبت این نام توسط شرکت دیگر،شخص دوباره به هر طریقی، اقدام به ثبت نام شرکت خود تحت این عنوان نماید این امر تخلف به حساب می آید و آن شرکت مشروعیت قانونی ندارد.
یادمان باشد که حتما باید نام انتخابی با فرهنگ اسلامی قابل انطباق باشد و نباید رد پایی از فرهنگ دیگر در آن دیده شود.
  • برای اینکه شرکت سهامی خاص را تشکیل دهیم باید ابتدا تمامی شرکا اساسنامه ی شرکت را امضا نمایند،حال این امضا یا می تواند از طریق شخص خودشان صورت پذیرد یا از طریق وکیل قانونی آن ها
  • حداقل آورده ای که وارد شرکت سهامی خاص می گردد بایثد حد اقل 1/000/000 ریال باشد که باید تمامی آن همان بدو ورود تامین گردد و مقداری ازآن در حسابی که در بانک ایجاد شده است سپرده شود.
  • در برخی از اوقات بعضی از صاحبان سرمایه به جای این که تمام آورده ی خود را به صورت کاملا نقدی تعهد نمایند مقداری از آن را به صورت غیر نقدی تعهد می نمایند که این آورده باید حتما قیمت گذاری شود و قیمت واقعی آن را ثبت و تحویل شرکت نمایند.
  • برای انتخاب مدیرها و بازرس های شرکت سهامی خاص،نیازی به برگزاری مجمع عمومی موسس نیست.
 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص:

  1. سهامداران باید ورق های اظهارنامه را که شامل دو ورق می باشد را تکمیل و زیر آن را امضا نمایند،این امضا باید توسط همه سهامداران صورت پذیرد.
  2. برای تشکیل شرکت سهامی خاص باید از شناسنامه همه سهامداران فوتوکپی گرفته شود و این فوتوکپی ها باید حتما برابر اصل شوند.
  3. در هنگام تشکیل شرکت سهامی خاص باید دو ورق از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که  توسط سهامدارها و بازرس ها  امضا شده است،ارایه گردد.
  4. همچنین دو نسخه از  اساسنامه شرکت سهامی خاص که تمام صفحه های آن توسط کلیه سهامدارها امضا شده است،آماده ارایه گردد.
  5. در هنگام تشکیل شرکت سهامی خاص باید دو ورق از صورت جلسه هیات مدیره توسط مدیران امضا شده و آماده و ارایه گردد.
  6. باید از کارت ملی کپی گرفته شود و تحویل داده شود.
 

تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
5 + 7 = ?

ورود

جستجو